pátek, dubna 14, 2006

Elohymn - Illusions or Imagination EP

(zima 2006, self-release)
UK ; math-rock

Miluju britskou hudební scénu. Dala světu bezpočet vynikajících kapel, spousta místních měst a klubů je na celém světě považována za hlavní místa přátel všeho druhu hudby. Ještě zajímavější jsou ale současné britské experimentální kapely na poli math-rocku, post-rocku a podobných stylů.

Už jsem představoval Yndi Halda. Dále jste se možná již setkali nebo jste alespoň někde zaslechli či vám utkvěla v paměti jména jako upcdowncleftcrightcabc+start (podle mě nejlepší post-rock album loňského roku), geniální 65daysofstatic, Loss of a Child (mají na netu dvě alba volně ke stáhnutí, hledejte na archive.org), Maybeshewill, Detwiije, Oceansize, Exploits of Elaine nebo Redjetson (jedna z mála post-rockových kapel se zpěvem). Když jsem se dostal do sluchového kontaktu z kteroukoliv z těchto kapel, vždy jsem byl nebývale nadšený. No a s Elohymn je to úplně stejné.

Tito chlapíci z Chorley začali pořádně hrát teprve nedávno - před dvěma lety - až se po neustálých 'personálních' změnách rozhodli zůstat pouze ve třech. Nedávno vydali své debutové EP o 6 skladbách. Je docela těžké je nějak žánrově zaškatulkovat po jednom ep, navíc ani oni sami nemají jasno ("experimental music with influences ranging from everything and anything also life itself"). Ale já osobně je řadím do math-rocku, samozřejmě ovlivněného spousty jinými styly.

Velmi se mi líbí kytarové pasáže, které nevynikají co do složitosti, ale v rychlosti a bezchybné hře. Hned v úvodní věci Gandhi a poté i ve Wolves mě kytara vždycky zvedne ze židle. Jinak se na albu střídají postupně 'rychlejší' a 'pomalejší' skladby. Pro Elohymn platí vše, co je typické pro math-rock, takže rychlé změny tempa, dokonalá souhra všech nástrojů atd. Na to, že jsou jenom tři, to vše podle mě zvládají vynikajícím způsobem a jsem hodně zvědav, jak si povedou v budoucnosti. Myslím, že už teď by zasluhovali větší pozornosti...

Album:
Elohymn - Illusions or Imagination EP (2006)

1 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Best regards from NY! To disinfect disposable contact lenses

2:30 dop.  

Okomentovat

<< Home